söndag 15 augusti 2010

på min önskelista


...hittar du denna porslins mustangen. Lite kitschigt är det allt. Och jag rådiggar det! Johan & Jag har haft en välbehövlig lugn dag på stan. Inrednings och barnbutiker stod på listan. Och då hittade jag denna bilen på R.O.O.M. (Måste lyfta ett fint finger för att butiken har kommit igen efter konkursen och gjort det bra! Ligger nu i PUB huset här i storstan). Jag som mer eller mindre är född i en amerikanare (låter bättre än gjord i alla fall) tycker att denna bilen har allt!

Så tittade jag på min älskling (Johan) och sedan på min älskling (mustangen) såg mitt allra sötaste ut och utbrast; Jag fyller ju år snart... sedan blinkade jag med ögonen för säkerhetens skull. Well, I think I made myself pretty clear.

Idag gick jag in i åttonde månaden. Pust.Lycka.Stonk.Längtan. Stod i kön på McDonalds och fick gå före i kön bara för att jag var gravid. Det var inte så att jag bad om det utan det var bara så det skulle vara. På tunnelbanan senare lämnade en yngre kvinna sittplats till en äldre med orden: "I'm young I can stand, old and pregnant comes first." Dagen innan stod jag i värmen på jobbet där vi har det tokvarmt, en kvinna kommer i klimakteriet kommer in och tittar på min mage, känner värmen slå mot kinderna och utbrister "Du & jag upplever värmen precis likadant, skillnaden är bara att du är gravid och jag i klimakteriet"....

Så idag har jag i toakön blivit igenkänd som gravid. Och blivit jämförd med pensionärer på tunnelbanan... Men även; Fått en inblick i klimakteriet. Ja, varför inte?

Må gott vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar