onsdag 11 augusti 2010

blågrå av avund


Godmorgon!
Planeringen inför nya lyan är i full gång. Om tre veckor får vi nycklarna OCH den förra är SÅLD! Jag har sedan ett tag tillbaka snöat in mig på gammelblå tillsammans med våra gråa möbler och vitt... Problemet var bara att övertala Johan. Men. När han såg dessa bilder blev han blågrå av avund och operation övertalning är slutförd.


Så började jag googla efter lite inspiration...
Just my luck!
Den stora trenden hösten 2010 råkar just vara olika nyanser av blått och då gärna tillsammans med grått och ibland meslila. De nämner även ljusare träslag som ni ser ovan.


(fotonot: Norrgavel)


Otippat snygg blandning av blå, grå & lila.



Denna gammelblå färgen är min storfavorit.


(fotonot: Bild lånad av Purple area)

Även Day home har satsat på blått och grått inför hösten 2010. Något som även återspeglar sig i hans mode. Inte så tokigt va? Ha nu en toppen bra dag! I Stockholm skiner solen och idag blir det sandaler och klänning! Hörs!

Vill passa på att länka till alla de underbara människor som älskar inredning precis lika mycket som jag. Purple area, House doctor, Day och Norrgavel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar