lördag 17 juli 2010

båtluffen


Vad ni ser här är vackert väder, strålande sol i fyra fantastiska dagar. Det är värmebölja och jag har semester! Häng med oss på båtluffen vetja!

Första stoppet för natten blev i viken Solberga. Passande namn för den bergiga klippan och varmaste solen. Grill a´la chicken clubsandwich tills solen gick ner och färgade himlen rosa. Snart kryper vi ner i båten för att vakna till ytterligare en stålande vacker dag. Livet är inte så dumt ändå...

En hel soldag senare; fortfarande belåtna men nu bruna och fräkniga... (ja, ja den sistnämnda gäller bara mig). Här har vi lagt till på ön Alskär. Och jag tror jag är kär. Ön är det vackraste stockholm kan erbjuda. Livet är inte så dumt ändå. Hej så länge!


Alskär.
Som har allt.
Klippor för den hårde (Johan)
Sand för den klene (Jag)
Öppet hav
Småöar
och.
fin
fina
vikar

...livet är inte så dumt ändå...


Kvällstoaletten på båtbryggan. Inte att glömma: kvällsdoppet från båten i solnedgången. Eller tandborstningen på båtbryggan med fötterna dinglandes i havet. Eller disken som diskas i det fria. (Den kunde jag i och för sig hoppa över). Vi är fortfarande på Alskär.



Vi är fortfarande på luffen, båtluffen och har just bestigit Sandön. Eller för er partypeople: Sandhamn. En ö som kanske ska besökas på morgonen i tid med att bageriet öppnar för att starta dagen med världens bästa, färska frukost. Jo, det ska man. Vilket vi kommer att göra två gånger om. Livet. Det är inte så dumt ändå.


Kvällsmat goes back to stenåldern.
Nej, vi har inget coolt superkök i skutan.
Men.
Vi har fantasi!
Så idag bjuds det på grillspett och potatisknyten i smör med den gräsliga goda gräslöken.
Smakar dödskönt i kistan.
Livet är inte så dumt ändå.


Tänkte avsluta båtluffdagboken med en bild från Alskär. Ön vi kommer tillbaka till om vi så måste simma. Miljontals fräknar senare, blekt hår och solfrossa tackar jag för mig, oss, och hoppas att ni har en njutbar sommar. Västkustens pärla Fjällbackabyn står bakom dörren och där ska det tydligen räkfrossas ikväll. Jag säger då det. Att livet det är inte så dumt ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar