onsdag 29 december 2010

om jag blivit konst(ig)?

Hej vänner! Och nu mitt allra första inlägg om högklassig konst. Vi har nämligen just fått en coffeetabel book kompis till TOM FORD. Den nya är boken om konstnären Einar Jolin. Ett plus i kanten är det fina omslaget. En väldigt trevlig bok att kika i med en kopp te och chokladbit!

Jag bara älskar hans kvinnoporträtt. Känns väldigt tidlöst som synes. Han kallas tydligen för Eleganten Einar, vilket man förstår när man ser denna. (när jag läste det första gången tyckte jag det stod Elgiganten Einar....., jag tittar nog på tv för mycket jag...) Hur som haver, hans konst hittas nu bäst på Liljevalchs konsthall.

Och nu till en lite mer modernare konst, eller påhitt snarare. Fick tre väldigt vackra silkes sjalar av GenerösaGoje. En kommer hänga runt min hals titt som tätt och de andra på väggen!

dessa godingar kommer vi låta rama in. Är det inte lite tokigt ändå att man lägger ner så mycket tid på utsmyckningen på sjalarna när vi ändå bara snurrar dem runt halsen? Dessa ska man i alla fall få titta på. Tack Goje för mycket uppskattade ting! Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar