onsdag 15 september 2010

I farfars kofta



I stora koftor vill jag mysa i hela hösten. Denna godingen går en bit nedanför knäna och är så mjuk att svepa om sig och kring sig i höstmörkret.


Fina läderlappar pryder axlarna och jag tycker det andas HOPE,
men sanningen är snarare prisvärda Lindex som; ohey har hottat upp sig!


Japp, jojomensan.... En till storkofta/tröja al´a farfar som ska värma mig och magen i rusket. Går in i nionde månaden idag. Hurra! Jag kan med andra ord, ana slutet på framåt lutningen. =)



Och ett sista försök att vara gravid, tjock men piffig! Har hittat en vråltajt modell: mycket längre än ni tror som ska få pryda mig på helgens höstbjudningar och tjejmingel.

Har jag tur kanske den inte töjer ut sig för mycket, för jag skulle älska att ha den även efter graviditeten. Men, men för 249:- kan jag väl inte begära allt? Dessutom fastnar den ju lite (hör & häpna) över magen så den blir lite kortare. Annars har den den berömda kärringlängden, den som slutar någonstans på vaden. I höst gillar vi ju det i massor! Hörde jag någon säga Lindex?


Jepp, my showpieces i ett stileben!
Härligt med grå, beigea toner!
Sannerligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar