måndag 15 juni 2009

Sanningen om bakom mitt "glammiga" liv

Trevlig tvålpump, inte sant?
Denna ska stå i köket när det är klart.
Nedan kommer uppdateringen....

Det finns ingen glamour i mitt liv.
Just nu.
Vi är under renovering som vi har kommit halvvägs igenom.
Såhär såg köket ut innan vi satte igång.

Så här ser det ut nu.
Och om jag säger att vi saknar vatten i köket, spis och handtag till
köksluckorna, förstår ni nog.
Men vi har löst problemen ganska bra ändå.
När vi kommer till diskningen, sker den i handfatet eller
i badkaret om det är stora föremål.
Spisen ligger på golvet bredvid eftersom vi väntar på bänkskivan.
Just det! Luckorna öppnar vi genom att öppna den under först och sedan arbeta oss uppåt.
När vi kommer till kyl och frys; Använder vi kniv.
Fin va?! Här ska det bli storkok en vacker dag!
Gasspis från smeg

Fortfarande lite kvar att packa upp...
Här skymtar även golvet fram.
Golvet som slipades om och målades, men till
allas förfäran torkade aldrig golvet och vi blev tvugna att flytta in ändå... Så man kan väl säga att golvet inte har rätt färg nu, att det är ojämt och dammigt. Men det har torkat!
Och, det ska göras om.

Våra riktiga möbler kommer först om tre veckor.
Så man tar vad man har.
-Balkong möblerna!
Här äter vi frukost, Johan och jag och spelar backgamon.

Jag lovar.
Snart kommer det se ut lite mer såhär.
Vi har nämligen köpt dessa stolar till
matsalen och ett runt mörkt bord.
Tjing!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar