söndag 24 juli 2011

ljuva juni...

Västkusten när den är som bäst. Den bästa Sverige semestern på länge, precis intill havet. Men där vågade jag knappt doppa ens en tå. Jag är en "röda stugor med vita knutar och sjö tjej" och när en sån tjej ser krabbor, maneter och sjögräs sitter hon hellre bredvid när alla andra badar fast hon svettas som en gris! På bilden njuter vi solnedgång, middag och vin. Hugos nya grej är vitt bröd, det äter han själv med lycka

Här skulle man ju åtminstone kunna tro att jag badar... Nej, jag lapar sol. Jag är en riktig sol-lapare! Hugo lyckligt ovetande om vad komma skall....

...jo, ett dopp med pappa, men Hugo är mer morsk än mor sin och är faktiskt i ett tag. Bilden tycker jag är alldeles ljuvlig.

Mitt (och Hugos) första poolparty! (nej, jag badade inte då heller) Fina har vi gjort oss i alla fall. Hugo i slitna jeans, stones tisha och coola kepsen! Sen avnjöts det grillade hamburgare och rosé. Har ni som jag upptäckt Ester & Elionora sjalarna? Jag köpte en i sommarpresent till mig! (se bilden vetja!) Och den invigdes en het sommardag då jag egentligen borde ha någon tunn tunika där man kan se bikinin igenom som man ska ha på poolparty. Men vi kan väl uttrycka det som så att sjalen var INTE på rea direkt och bör därför användas.

Men oj! Här kom en bild min alldeles egna familj. Och tänk vi har inte ens varit tre i ett år. Ni är mina gullegrisar!

När pappa kom på besök på västkusten tyckte jag att vi skulle laga mat ute. Framför oss är nämligen havet och det kändes lite som Leila bakar i Italien eller så. Sedan har far min och jag ett gemensamt matintresse och i detta fall fler kockar bättre soppa. för att bara nämna något; hemmagjorda grillade hamburgare och coleslaw. yummie in my tummie helt enkelt. Pappa är också en gullegris förresten. Må gott fina ni!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar