tisdag 19 april 2011

sola+slalom=fjällen

Bloggen har ju såklart krånglat en del på sistone.... självklart passade den på när jag äntligen hade lite tid att blogga! Ja, ja nu gör vi nya försök. Vi har just kommit hem från Sälen. Jag sattes i skidskola och åker här sittlift för första gången... Och ja, det är svårt att lära en gammal hund att sitta!

Jag med min ursnygge skidlärare! Med honom i liften känns det tryggt och högst spännande!

Och faktiskt... efter bara en dag kände jag mig rätt trygg på skidan. Men jag låter skidläraren vara med på bild för han är ett sånt praktexempel i backen!


Uppe på toppen var utsikten inte alls dum. Och här fanns det även ett lunch ställe!


Jag bjuder till lite. Ungefär lika glammigt som mig i skidbacken...

Min klämkäcke göteborgare, jag menar förstås; skidlärare, när han visar den sidan. Då blir jag knäsvag!

Ja vad säger man, stort tack till mina svärföräldrar som passade lille Hugo stor del av semestern. Men jag är SÅ tacksam, efter en vecka är jag slalomåkerska och super fräknig! Åka skidor i 14 varma grader kan jag alltså tänka mig att göra om och om och om igen! Stor kram vänner!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar