torsdag 3 september 2009

FrökenFräkens bekännelse no:1

Jag vill passa på att varna känsliga och lättpåverkade läsare. (Med lättpåverkad menar jag i grupptrycksform). Om du är lättpåverkad av alkohol vill jag ju absolut varna dej också, även om det här inlägget inte har med alkohol alls att göra. FrökenFräkens bekännelse är den att:
Hon shoppar för mycket. Men anser att det inte är så farligt såvida man inte passar in på någon av följande fraser:
"om jag köper de här skorna kanske jag faktiskt kommer
att börja använda skinnpajen jag köpte förra året"
"jo, jeansen är lite små, men jag hade ändå tänkt gå ner i vikt"
"den här skulle vara så fin i min garderob"
"åh, en leopard kofta! Jag samlar ju på sånna!"
"...men jag har ju faktiskt inga röda klackar med glitter på".
"jag vet inte om jag har täckning på det här kortet"
"visst kräver denna jackan dessa skor?"
"alla dessa kort, jag kan bara koden på fem av dem"
"medges ej? Eh, oj, okey.... Kan jag lägga undan?"
Samtidigt som jag skojar lite om det så tycker jag att våran värld är för fokuserad på shopping. Jag kan kräkas ena dagen på alla dessa modebloggar som jag kan ryckas med den andra.
Och jag gillar det inte! Vilka signaler sänder det till våra ungdomar därute? Inte du duger som du är i alla fall. Utan du duger först om du har pungat ut 3500:- på ett par dojjor från WHYRED och en t-shirt för 900:- på Acne. Först då. Då. Blir du. Lycklig.
Nej, trenden just nu tycker jag borde vara: slit på det du har! Okey? Vilka är på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar