onsdag 19 augusti 2009

It can only be New York

Hemkörning någon?
Utanför en mexicansk resturang stod denna minst sagt utpräglade bil.
Och bakom den: Coca Cola trucken!
Only in N-Y!

Som vi sa:
Man får passa på att äta riktig skräpmat när vi ändå är här!
Och det kunde då inte bli bättre.
Mina damer och herrar, låt mig få presentera:
Pizza haket: Sbaro!
Disney!
Helt enastående butik på två plan.
Heltäckningsmatta, leksaker hängandes från taket, svindyrt (tror jag!),
ordning och reda. Jo, tack här vet de hur det ska se ut!
Hur ofta ser man en Sverige tårta här hemma?
Har man ens sett det?
Men , men älskar man att äta (i) sitt land så gör man!

Ps: Denna och massor av liknande tårtor och bakelser
hittas självklart på vilken supermarket som helst.

Inne på Mognolian Bakery i Soho på Blecker Street:
CUPCAKES!
Massor av strössel, glasyr i tusen färger som självklart skulle förpackas i små kartonger.
Jag tycker de är fina att titta på och att de i själva verket är alldeles för söta.
Men här var hela "kartong upplevelsen" värt ett köp!

Detta är så roligt!
Museum of sex...
Undra om det är om siffran sex eller det männskliga samspelet?
Jag tror jag vet svaret!

//Mer från N-Y resan en annan dag.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar